Samen spelen met CX bij Rever

 The Touchables werkt aan blije klanten voor Rever

The Touchables werkt aan blije klanten voor Rever

Op 24 september stonden we met 24 man sterk bij Rever Interieurprojecten: een inrichter die zijn showroom niet alleen gebruikt als inspiratiebron voor klanten, maar ook als vergaderruimte voor externen. Na de zoektocht en verbazing over een toch wat oninteressant gebouw aan de buitenkant in het industrieterrein Lage Weide van Utrecht,  werden we zeer hartelijk ontvangen door Giulia di Battista – de Event Coördinator van Rever.

We kregen een rondleiding – alleen al de inrichting spreekt voor zich: hier werken mensen die houden van hun werk en die creatief denken omzetten naar praktische en aantrekkelijke oplossingen. Of zoals Giulia het verwoordt: Rever nodigt ons uit bij hun clubhuis en eigen werkomgeving. Waarom? Het is toch ook hun werkplek? “Nou – dit zorgt niet alleen voor reuring in de tent, maar we willen laten zien dat je van iedere werkruimte een mooie ruimte kunt maken - ook magazijnloodsen zoals waar Rever zit.”

De inrichting is persoonlijk en toch zakelijk. Mooi om te zien hoe dit gecombineerd wordt, van babyfoto’s op de kastjes tot en met de wand waar alle medewerkers hun persoonlijke vakje creatief heeft ingevuld: het is niet alleen een bedrijf, maar er werken mensen. Mensen, die net als kinderen veel meningen hebben, creatief zijn en niet in hokjes denken.

De werkplek van Rever is transparant en dit hoort bij hun werkwijze. Ook de kernwaarden worden duidelijk (en op andere wijze dan gebruikelijk neergezet). Rever is dagelijks bezig met klantbeleving – en probeert ook na de oplevering van een project de klant te ondersteunen met een after-service aanpak en een vast team dat voor ze werkt.

Wij hadden het geluk dat we in het theater de Customer Experience Game mochten spelen: op een pingpong tafel, naast “the wall of fame” – waar heel toepasselijk naast alle grootheden ook een spiegel hangt: want iedereen heeft talent en mag hier tussen hangen. Het doel van de dag was kennismaken met De CX Game: want dit brengt klantbeleving tot leven. Het is een mooi instrument om in te zetten in diverse type organisaties, want hoewel het spelbord altijd hetzelfde is, de vragen en de cases worden op maat gemaakt. De bewustwording en het leereffect van samen werken aan klantbeleving wordt op een speelse manier duidelijk gemaakt. Met als doel winnen! Niet alleen tijdens het spel, maar als organisatie natuurlijk door steeds meer blije klanten voor zich te winnen.

Onder leiding van Babs Asselbergs hebben we in 4 teams The Touchables kennis laten maken met de CX Game, waarbij we wel de uitdaging van Rever als locatieverhuurder meenamen als rode draad. In 4 groepen streden de deelnemers om blije klanten, door vele opdrachten te doen: variërend van lijstjes tot en met rollenspel. Ook tekentalent werd getest. Voor Giulia goed om te horen, want er kwamen vele ideeën naar boven over wat er belangrijk is voor de doelgroep en wat meespeelt bij het huren van een ruimte.

De mooiste tekeningen van de ideale klant kwamen voorbij en zeer leuke ideeën van bedrijven waar Rever langs zou kunnen gaan om nog meer te duiken in de klantbeleving, zoals Pullitzer Hotel waar bijvoorbeeld de medewerkers het helemaal in de hand hebben om het de klant naar hun zin te maken, of een kijkje te nemen bij Creative Valley in Utrecht dat een hele speciale indeling heeft van hun ruimtes, afhankelijk van de type bijeenkomst.

Rever heeft feedback gekregen over de 5 dingen die opvielen en tips voor meer bekendheid. En alle deelnemers hebben kennis gemaakt met een inspirerende vergaderomgeving en de CX Game. Voor meer informatie:
Rever Interieurprojecten: www.rever.nl
De CX Game: www.thecustomerexperiencegame.nl

Namens The Touchables,
Nanda Idink
Oktober 2018