De juiste snaar geraakt bij Rabobank

Vandaag hadden we de tweede bijeenkomst bij de Rabobank in Den Bosch. Opvallend aan de locatie was dat het gebouw bij binnenkomst helemaal niet aanvoelde als een bank. En dat was ook precies de bedoeling toen deze nieuwe locatie middenin het centrum werd gekozen. Het moet een plek worden waar iedereen zich uitgenodigd voelt om binnen te wandelen. Ook al is het voor een ontmoeting met vrienden.

Een opvallende filosofie voor een bank. Daarmee was echter wel de nieuwsgierigheid gewekt. En die nieuwsgierigheid werd meer dan bevredigd door het bevlogen en inspirerende verhaal van Jan Spackler, directeur van dit kantoor van de Rabobank. Zijn introductie ging over het belang van bezieling en beleving als basis voor elke onderneming.

Een ontwapenende insteek, die tegelijkertijd ook vragen opriep bij de deelnemers. Een interessante -en soms ook scherpe- discussie volgde. Uiteraard wel een discussie met als doel de bank uit te dagen het uiterste uit de filosofie te halen en op een authentieke manier te laten doorleven bij je medewerkers. Deze maakte duidelijk dat het nog niet zo eenvoudig is om een cultuur te bouwen die afwijkt van wat men gewend is in een bepaalde sector. Tegelijkertijd werd het belang aangetoond van een bevlogen en volhardend leider waarbij de medewerkers zich veilig kunnen voelen.

Wie ook eens wil ervaren hoe anderen omgaan met emotionele klantbeleving is van harte welkom om zich aan te sluiten als lid, of om eens een van onze bijeenkomsten bij te wonen. Volg onze agenda om op de hoogte te blijven van komende events.