“Op zoek naar Goud” – The Touchables bij DNB

Woensdagochtend 25 april stond in het teken van beleven van Geld! The Touchables was te gast bij het bezoekerscentrum van DNB op uitnodiging van DST, het Experience Bureau. Een bezoekerscentrum waar de interactie tussen bezoekers en rondleiders centraal staat over thema’s als macro-economisch beleid, financieel toezicht en internationaal betalingsverkeer. 

DNB Challenge.jpg

En wat leuk is het om als professionals samen te spelen en te leren. Het niveau was hoog! DNB was onder de indruk van de kennis van onze groep! Na de verschillende speelronden heeft DST ons meegenomen in de werkwijze en het gedachtegoed van DST en deze experience. Op de vraag; hoe kan DNB meer bezoekers trekken, volgende een mooie dialoog. Enkele antwoorden: betere service bij aankomst (koffie uit plastic bekers bij DNB?), de zichtbaarheid en bekendheid van dit bezoekerscentrum kan beter. En het goud en de historie van DNB werd gemist. Juist dat maakt de beleving compleet! Onze open en kritische blik werd zeer welkom ontvangen door DST. Of onze feedback ingezet kan worden door DST is de vraag, want is de DNB wel op zoek naar de 9+ beleving? DST en the Touchables zoekt Goud, maar wellicht neemt DNB genoegen met Zilver? We hebben nog werk te doen! 

Dank DST voor de gastvrije ontvangst en de goede ochtend. Wil je meer informatie over de aanpak van DST, zie www.dst.nl. Een contactpersoon spreken? Bel met Josée of Lara, wij brengen jou met de juiste collega in contact. 

Het draait in ons bezoekerscentrum echt om de beleving. De kracht zit hem verder in de mix van onderwerpen en dat heeft DST goed begrepen. Bovendien wordt alles op een zeer toegankelijke manier uitgelegd. We hebben met het centrum niet alleen in Nederland iets unieks neergezet, maar ook daarbuiten.
— Ton Lansdaal, Manager DNB Bezoekerscentrum


Tot onze volgende beleving bij the Grand Amsterdam! We kijken ernaar uit!
Namens bestuur, Josée

Mei 2018
 

Echte klantbeleving is net een 3-sterren gerecht

Event Miele _Sydney.jpg

Wat een mooie plek om meer over het thema klantgericht leiderschap te ervaren, samen met Sydney Brouwer. We waren op 4 april met The Touchables bij het Miele Experience Center in Vianen – 25 man sterk.

Bij binnenkomst worden we vriendelijk onthaald door een gastvrouw, genieten we van een perfect kopje koffie en de inspirerende omgeving. Het Experience Center heeft niet alleen een prachtige uitstraling, het voelt ook echt prachtig. Tijdens de rondleiding wordt nog duidelijker waarom: omdat het echt gebouwd is vanuit een verhaal en de wens om de klant persoonlijk te benaderen en steeds beter te begrijpen. En dit begon al in 2008: Miele liep dus voorop in de CX trend van vandaag. Als je hier op bezoek bent geweest kan ik me niet anders voorstellen dan dat je een ambassadeur van het merk Miele wordt.
Bij Miele zie je een enorme keuze aan apparaten en je voelt dat over alles is na gedacht: een hoek met keuken voor ieder budget, een kooktheater om mensen meer te vertellen over gezond koken met stoom en verschillende themahoeken voor daadwerkelijk persoonlijk advies. Wat opvalt zijn de mooie details met een verhaal: een moderne inrichting met vele eiken onderdelen, om de relatie te maken met de eerste houten producten van Miele, zoals de boterkarton, lampenkappen van wasmachinetrommels. En overal water – de vijver, het aquarium, want bijna alle apparaten van Miele gebruiken water. Ook hier is over nagedacht: zo energiezuinig mogelijk. En dit is de reden waarom Miele veel goede doelen support rondom watervoorziening in derde wereldlanden.
Kortom – een mooie locatie voor de introductie van het boek van Sydney Brouwer “Klantgericht Leiderschap”. In het indrukwekkende stoomtheater krijgen we een paar van Sydney’s 8 principes voor klantgericht denken en succesvolle organisaties voorgeschoteld.
De belangrijkste ingrediënten zijn: écht leiderschap met visie waar alles draait om de klant, mensen in beweging krijgen, klantbeleving als doel en niet als middel én tijd – heel veel tijd. Want een cultuurverandering en echt klantgericht denken in het DNA van alle medewerkers doe je niet in 1 dag. De 8 principes van Sydney geven aan waar een leider zich op moet focussen en wat de organisatie moet bewerkstelligen.
Écht klantgericht leiderschap is niet een simpel, eenpansgerecht. Nee – het is een complex 3-sterren gerecht waar heel lang over nagedacht is, vele verschillende ingrediënten voor nodig zijn, langzame voorbereiding en complete toewijding worden toegepast en waar passie centraal staat: passie voor wat je doet en voor je klant. En dat begint bij de basis: jezelf en de cultuur van het bedrijf waar je werkt.
We zijn geïnspireerd door Sydney en zijn 8 principes voor klantgericht leiderschap – Wat een eer dat hij bij The Touchables zijn boek voor het eerst gepresenteerd heeft. En dat bij Miele! Zo wordt klantbeleving steeds meer tastbaar en smaakt het echt naar meer. Zullen we zeggen: klantbeleving “Immer besser”?

Wil je ook exclusieve "kijkjes-in-de-keuken" ervaren? Stichting The Touchables maakt klantbeleving tastbaar. Kom je naar onze volgende events? 

Nanda Idink, namens The Touchables, april 2018

 

The Touchables kick-off 2018

Touchables_Houben.jpg

Op 5 februari 2018 waren we met een mooie groep van leden en introducés bij Sioux in Mijdrecht. Hier presenteerde The Touchables de plannen en ambitie voor de komende jaren, heeft de officiële bestuurswisseling plaatsgevonden en mochten we Bart Houben van Houben Worstenbrood ontvangen. 

Wat een mooi en (h)eerlijk verhaal: 4 jaar geleden is Bart Houben teruggegaan naar zijn roots - zijn opa en vader waren bakker. Als echte Brabander wilde hij "echte" Brabantse worstenbroodjes gaan maken. Wat begon als een mooi idee is uitgegroeid tot hét merk in worstenbroden: Houben. Een winkel, diverse foodtrucks, distributie via de grote groothandels zoals Sligro en mooie partnerships om gezondere snacks te ontwikkelen in de sportwereld en bedrijfskantines. Dit past allemaal binnen het motto van Houben: "altijd genieten". Want een worstenbroodje hoeft niet standaard te zijn: een vegetarische variant, een gezonde sportvariant en een Halal variant met lam: de mogelijkheden zijn eindeloos. En wat ons betreft (want wij hebben ze mogen proeven), de ene is nog lekkerder dan de andere! 

Maar hier houdt het mooie verhaal niet op. Houben Worstenbrood wordt gemaakt door gepassioneerde gepensioneerden. En de handling en hulp in de winkel in Eindhoven wordt ook gedaan door gepassioneerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt of daklozen. Dus...niet alleen heerlijke broodjes, maar vooral ook eerlijk. En dan smaakt alles nog beter :)

Voor meer informatie: houbenworstenbrood.nl

Feb 2018, Nanda Idink, The Touchables