Back to All Events

Inspiratiesessie in inspiratiehuis 20|20 - NPS als organisatieveranderaar

  • B/S/H/ Huishoudapparaten 36 Taurusavenue Hoofddorp, NH, 2132 LS Netherlands (map)

Op 30 september laten we ons verleiden en inspireren in de wereld van keukens en apparatuur. We zijn te gast bij BSH Huishoudapparaten B.V. (afgekort BSH) in inspiratiehuis 20|20. Dit indrukwekkende gebouw ligt in Park 20|20 te Hoofddorp, het eerste cradle-to-cradle kantorenpark van Nederland. Cradle to cradle geeft de gedachte weer dat alle materialen hergebruikt kunnen worden of teruggegeven aan de natuur, zonder verlies van kwaliteit. In het inspiratiehuis verbindt het grote atrium met een enorme groene wand de kantoren met showrooms van de hoofdmerken merken Bosch, Siemens, Gaggenau en NEFF. De showrooms met meerdere etages zijn toegankelijk voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe en mooie keukenapparatuur.

Natuurlijk krijgen we een rondleiding en zullen we de verschillende werelden ervaren van deze merken. Alleen voor The Touchables gaat de inspiratie nog verder. Samen met Govert Janssen van Focus Feedback en Izaac van Kralingen van BSH worden we meegenomen in de wondere wereld van NPS en optimale klanttevredenheid. Hoe het begon met het inzetten van een simpele NPS tool tot een fundamentele organisatieverandering. Govert vertelt over de geschiedenis van klanttevredenheidsonderzoek en laat Izaac illustreren hoe ze samen met Focus Feedback bij de mensen op de werkvloer en in de gehele internationale BSH organisatie tot een nieuwe mindset hebben gezorgd met NPS.

Het programma:

15:30 - 16:00 Ontvangst in inspiratiehuis 20|20, Hoofddorp
16:00 - 16:05 Welkom en opening door The Touchables
16:05 - 17:00 Duo-presentatie door Govert Janssen en Izaac van Kralingen
17:00 - 17:45 Rondleiding (2 groepen): "De zichtbare invloeden van NPS"
17:45 - 18:30 Afsluiting met borrel en kookdemonstratie in de NEFF showroom

We zijn van harte welkom met maximaal 30 deelnemers. Leden zijn gratis, introducés zijn welkom. Als introducé betaal je maar €50,-. Word je daarna lid, dan krijg je je inschrijfgeld terug. Zien we je daar?

Over Focus Feedback en Govert Janssen

Focus Feedback helpt organisaties aan enthousiaste klanten en bevlogen medewerkers. Dat doet zij met behulp van toepassingen die organisaties doorlopend inzicht bieden in ervaringen van klanten en medewerkers. Daarmee kunnen zij prestaties aantoonbaar verbeteren. Eén van de bedrijven voor wie ze dat doen is BSH. 8 Jaar geleden begon het NPS project in samenwerking met Izaac van Kralingen om de Nederlandse organisatie klantgerichter te maken. Met enkele miljoenen reacties per jaar uit meer dan 30 landen is het onderzoek tegenwoordig van aansprekende omvang. Vragen als: hoe is het zo geworden, wat was ervoor nodig, wat waren de uitdagingen, welke doelen staan er nog open, worden allemaal beantwoord tijdens de duo-presentatie.

Govert Janssen is specialist in customer excellence en employee engagement met medewerker- en klantonderzoek als focus. In de jaren '90 voerde hij een wereldwijd closed loop feedback-onderzoek uit voor Siemens en Stork. Daarna heeft hij aan het roer gestaan van gerenommeerde onderzoeksbureaus. De internationale groei van Focus Feedback is momenteel zijn voornaamste nieuwe uitdaging.

Over BSH en Izaac van Kralingen

Bosch Siemens Hausgerâte GmbH is in 50 jaar van een Duits exportbedrijf gegroeid naar één van de grootste internationale producenten van huishoudelijke apparatuur. Producten variëren van ovens, vaatwassers, vriezers en koelkasten tot kleine apparatuur. Naast internationale merken als Bosch en Siemens vallen ook Gaggenau en Neff onder de portfolio. Met 61.000 medewerkers in 42 fabrieken en een omzet van €14 miljard is BSH onbetwist marktleider. Het bereiken en verbeteren van deze positie vereist natuurlijk een bevlogen team en miljoenen enthousiaste klanten.

Izaac van Kralingen is als Corporate NPS Officer internationaal verantwoordelijk voor de toepassing van de Net Promotor Score bij BSH. Sinds hij dit in 2015 introduceerde in Nederland heeft hij het hoofdkantoor in Duitsland kunnen overtuigen van de successen die er met deze methodiek gehaald worden; een fundamentele organisatieverandering, een nieuwe mindset in klantbenadering, klantbeleving en medewerker tevredenheid. Inmiddels is de NPS-werkwijze uitgerold in 28 landen.